KARAMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜNÜN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ İLE TOPLANTISI
- Detaylar
- Kategori: Köşe Yazılarım
- Yayın tarihi: Perşembe, 15 Kasım 2012 00:00
- Yazar: hasan-simsek
- Gösterim: 1850
KARAMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜNÜN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ İLE TOPLANTISI
“karamanın sesi” ve “ermenek haber “ internet gazetelerinden okuduğumuza göre İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Bekir Aksoy, 2011-2012 eğitim öğretim yılındaki SBS sonuçları, ölçme ve değerlendirme, öğrencileri kitap okumaya teşvik, okul kütüphanelerinin zenginleştirilmesi gibi konularda ilin Türkçe öğretmenleriyle bir toplantı yapmış. “İstişare ve bilgilendirme “ adı altında yapılan bu toplantının amacı öğrencilerin başarısını yükseltmektir.
Bilindiği gibi bir “eğitim üssü “ abartısı olan Karaman’da eğitimin dibe vurması yeni değildir. Terfian genel müdür olarak Ankara’ya gönderilen bir önceki il müdürü zamanında yöremizde eğitimin iyi gitmediği tarafımdan onlarca yazı ile “ermenek haber “, karamanınsesi internet sitesinde ve Yeşil Ermenek gazetesinde yayınlanmıştı. İlin milletvekilleri bu işi ciddiye almadılar. Ne zaman 2012 sınav sonuçları açıklandı başarısızlık kimsenin itiraz edemeyeceği şekilde ortaya çıktı. Karaman’da eğitimin dibe vurduğunu milletvekillerimiz dahil herkes kabul etti. Şimdi herkes bir arayış içine girmiş gibi görünüyor. İl Milli Eğitim Müdürümüzün yaptığı bu toplantı da bu arayışın bir parçası olsa gerek ama yeterli değil. Ben, Karaman Milli Eğitim Müdürü olsa idim. Bu toplantı için yalnız Türkçe öğretmenlerini değil tüm öğretmenleri birlikte çağırır ve bu işi için Cuma günü öğleden sonra öğretmenleri toplar pazar öğleden sonraki zamanda bırakırdım. Bu zaman sürecinde iki gün öğretmenleri ağırlar, hem de SBS sınavları ile ilgili verilecek mesajları verirdim. Bu toplantıyı ya Ermenek Selçuklu Otel’de yapar, Ermenek Kalesini, Ulu Camii, Tol Medrese’yi, baraj ve çevresini, yakınındaki Zeyve Pazarı’nı SBS hazırlanma mesajlarını verirken gezip görmelerini de sağlardım. Karaman’a dönüşü Balkusan-Bucakkışla’dan yapar Karamanoğlu Mehmet Bey Külliyesini ve diğer ziyaret yerlerini gezip görmelerini sağlardım. Toplantı Ermenek’te olmaz da Karaman Öğretmen Evi’nde olsaydı. Karaman Müzesini, Hatuniye, Medresesini Karaman Kalesi’ni, Karadağ’ı ve Taşkale’yi öğretmenlerimize gezdirip tanıtırdım. Esas SBS mesajlarına, yani amaca yönelik toplantıya gelince, bu işin uzmanlarından yararlanarak öğretmenlerin karşısına onları çıkarırdım. Bizdeki yani MEB’teki yöneticiler genelde sınıf kaçkını kişilerdir, derslerle pek arası olmaz. Bu nedenle SBS’ye hazırlık yapacak öğretmen ve öğrenciye özlü mesajlar vermezler. Bu nedenle işi bilen öğretmenleri kürsüye çıkarıp onlardan yararlanmak gerek diye düşünüyorum. Bu iş çok ciddi bir iştir. Milli Eğitim Müdürümüzün Türkçe öğretmenlerini karşısına alarak konuşması ile hedefe ulaşılmaz. Öğrencilerimizin 1,5 milyon rakibi vardır. Rakipleri eleyip geçmesi için öğrencilerin günde ders dışında en azından üç saat çalışma yapması gerekir. Düzenli ve planlı çalışmanın ötesinde, ekstradan üç saat çalışma yapılmaz ise sonuca ulaşılması çok güçtür. Bundan on sene önce öğrencilerin ve öğretmenlerin yarısı bu işin bilincinde değildi. İşi bilenler kendilerini SBS başarıya götürebiliyordu. Bugün ülkemiz genelinde öğretmenler de KPSS, ALES vb. sınavlar girerek kendileri de bizzat bu heyecanı yaşıyor. Çoğunun sınavlar konusunda deneyimi var. Önemli olan bilinçli ve yararlı araç ve gereçle yola çıkmak, yöneticilerin ve denetçilerin de çalışan öğretmen ve okulları tespit edip ödüllendirmek gibi görevleri olmalıdır. Bizde ne yazık ki çalışan ile çalışmayan hep aynı kefede tutulup eşit muamele görmüştür. Tam kapasite çalışan öğretmenlerin ve okulların ödüllendirilmesine ciddi anlamda önem verilmelidir.
Sonuç olarak, bu tür toplantılar medyaya ve üst amirlere yönelik olmamalı, öze ve amaca yönelik özverili çalışmalar yapılmalıdır.
Çalışmayan, çalışıp gibi görünen, formalist müdürler uyarılmalı ve gerekirse görev yeri değiştirilmelidir. Hatta ve hatta eğitim ve öğretimin bu hâle getirilmesini sağlayan il, ilçe ve şube müdürleri ayıklanarak gereği yapılmalıdır.
YİBO’larda öğretmenin kalacağı lojmanlarda kalan ve bunu bir kazanç kapısı gören ilçe müdürlerinden eğitim ve öğretim adına bir hayır gelinmeyeceği bilinmelidir.
Geçmiş yıllarda çalışanla çalışmayan idare ve denetim tarafından eşit bir anlayış çerçevesinde değerlendirme yapılmıştır. Bu da eğitime önem veren okul ve öğretmenleri ziyadesi ile üzmüştür.
Okullarda, fiziki ortamın iyileşmesine dikkat edilmeli yeni yapılan okullarda özellikle Taşeli Yöresi’nde çatılar bir iki senede çöker hâle gelmiştir. Bu devletin müteahhitlere yaptırdığı okullarda örneğin Göktepe
Sayın il müdürümüz okulları gezse ve görse aksaklıkları yakından görecektir. Yukarıdaki önerim çerçevesinde yapılacak toplantılar ayrıca “Karaman”da Bütünleşmeyi “ sağlamada katkı yapacaktır.
15.11.2012. Hasan ŞİMŞEK